رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد؛

راه اندازی رشته کاردانی معماری سنتی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت : رشته کاردانی معماری سنتی با توجه به جهانی شدن بافت تاریخی یزد دراین دانشگاه راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  سیدحیدر میرفخرالدینی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد از ارتقاء رتبه علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد خبر داد و گفت: درجه علمی این دانشگاه از سه به چهار ارتقاء یافت.

 میرفخرالدینی امروز سه شنبه 21 شهریور در نشستی خبری با اشاره به اینکه یزد نخستین استانی است که هیئت امنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آن ساختار استانی پیدا کرده است، اظهار داشت: امسال نیز با توجه به ارزیابی‌های وزارت علوم، درجه علمی دانشگاه از سه به چهار ارتقاء یافته ضمن اینکه بالاترین درجه علمی پنج است و اکنون تنها دانشگاه فنی و حرفه‌ای تهران از آن برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد هم اکنون حدود ۱۲ هزار دانشجو دارد که ۶۰ درصد این دانشجویان غیربومی هستند، افزود: در سطح کشور ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند که در یزد این آمار در ۹ مرکز استان یزد ۱۰۰ درصدی است و برخی دانشجویان نه تنها جذب بازار کار می‌شوند بلکه کارآفرینی نیز انجام می‌دهند.

میرفخرالدینی یادآور شد: امسال ۲۰ درصد افزایش جذب دانشجو خواهیم داشت به این معنا که به آمار ۱۲ هزار دانشجوی فعلی، ۲۰ درصد در ۹ مرکز اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره اینکه استان یزد دارای ۱۰ شهرستان است و برخی از شهرستان‌های استان مرکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای ندارند، افزود: فرمانداران اغلب شهرستان‌ها متقاضی گسترش این دانشگاه‌ها در شهرستان‌ها هستند اما تاکید ما بر افزایش کیفیت است.

وی تاکید کرد: رویکرد ما این است که ابتدا زیرساخت‌ها را توسعه دهیم سپس اقدام به گسترش مراکز کنیم زیرا ۹۰ درصد کلاس‌های این دانشگاه در کارگاه برگزار می‌شود و کارگاه‌ها نیز باید تجهیزات کافی داشته باشند.

میرفخرالدینی با اشاره به اولویت بسیار مهم در توسعه زیرساخت‌های این دانشگاه بیان کرد: علاوه بر جذب کمک‌های خیری به مبلغ ۷۲ میلیارد ریال برای تجهیز کارگاه‌ها و احداث ساختمان، بالغ بر ۲ میلیارد تومان نیز از بودجه دولتی صرف تجهیز کارگاه‌ها و ساختمان‌ها و خوابگاه‌ها شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۱ کد رشته دردانشگاه فنی و حرفه‌ ای استان یزد دایر است که ۸۰ درصد آن کاردانی و ۲۰ درصد کارشناسی ناپیوسته است، افزود: در یک‌سال گذشته ۱۰ رشته کاردانی و سه رشته کارشناسی راه‌اندازی شده و در اول مهرماه نیز سه رشته جدید اضافه خواهد شد.

میرفخرالدینی، این رشته ها را شامل کاردانی معماری سنتی، مکانیک خودرو و آی‌سی‌تی اعلام کرد و افزود: رشته کاردانی معماری سنتی با توجه به جهانی شدن بافت تاریخی یزد راه‌اندازی شده و از رشته‌هایی است که در دیگر دانشگاه‌های کشور به آن پرداخته نشده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مشکلات این دانشگاه کمبود استاد و نیروی انسانی است، اظهار داشت: به منظور رفع این مشکل ۷۰۰ نفر از حق التدریسی های این دانشگاه به زودی در سراسر کشور استخدام می شوند که سهم یزد از این تعداد ۷۰ نفر است.

وی افزود: علاوه بر این، ۳۰۰ نفر دیگر نیز در سطح کشور برای انجام امور اداری استخدام می‌شوند که یزد هم سهم خوبی در این زمینه دارد.

انتهای پیام/ ی

راه اندازی رشته کاردانی معماری سنتی در دانشگاه فنی و حرفه‌ ای استان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.